Het 'turken-tassen-team' op weg naar Ethiopie

21 oktober 2015 - Soddo, Ethiopië

We hebben op 20-10 alle koffers en tassen naar Ulft gebracht waar ze in de bus van Roy Vinkenvleugel (echtgenoot van Anne Marie) geladen worden.
Marieke is vanmiddag al bellende met haar dikke bips op de koffer gaan zitten en dacht : "Gelukkig het past er allemaal in, hij zit dicht. " Een half uur daarna zet ze haar koffer in Ulft op de weegschaal: 24.5 kg en maar 23 kg toegestaan! Even overhevelen....probleem. Er zit helaas een code op het slot, oh nee! Alle denkbare code's geprobeerd, er komt geen beweging in. Dan maar met een volle koffer door Doetinchem op weg naar de winkel. Om 17.50 rent Marieke bij tassenhuis De Roos naar binnen en wordt herkend door de verkoopster, die vraagt: "En zit ie vol met maandverbandjes, haha? Maar ze heeft fantastisch geholpen en om klokslag 18 uur was de code er af.
Thea en Henk Borra halen iedereen 's nachts op en om 2 uur rijden we richting Schiphol, met in de bus 5 koffers en 9 fors gevulde turkentassen.  Onderweg wordt er door Toon een mooie naam bedacht: " het Turken Tassen Team"
We worden opgewacht door het Schiphol Production team: een cameraman, een interviewster en een organisator! Ze filmen mensen met een bijzondere bestemming en ze hebben informatie gekregen over het "Turken-tassen-team" . Alles is gefilmd van het gesjouw van alle tassen uit de auto, het insealen van de Turkentassen de vertrekhal tot het inchecken, inclusief een interview. Natuurlijk moeten we een koffer openmaken om te laten filmen wat er allemaal in zit: bloeddrukmeters, stethoscopen, babykleertjes, houten toeters, lesmateriaal, babyvoeding en héél veel hydrofielluiers.
Gezellig samen met de filmploeg een Cappuccino gedronken en daaarna kunnen we het vliegtuig naar Frankfurt pakken.
In Frankfurt stappen we over op vliegtuig naar Addis Abeba en we zien de eerste Ethiopiërs al zitten in de vertrekhal, mooie mensen met gekleurde kleding.
Om 19 uur landen we op het vliegveld van Addis en de spanning neemt wat toe. Enerzijds omdat we nu eindelijk na alle voorbereiding in Ethiopië aankomen, anderzijds omdat we door de douane moeten met in onze 5 harde koffers verspreid, veel medicijnen waar dringend behoefte aan is in Soddo. Zouden we zonder problemen door de douane komen?
3 turkentassen moesten opgemaakt worden en dit gaf gelukkig geen problemen. Op het vliegveld stonden 2 auto's klaar van het Bed and Breakfast en alles werd in de open pick-up gegooid. Zo zijn we door Addis gereden.
Vannacht lekker slapen in Addis en morgen genieten van de mooie route naar Soddo. Dit ligt zo'n 400 km ten zuidwesten van Addis en bereikbaar via een doorgaande weg met veel 'hobbels en bobbels'.

1. Sabine:
    22 oktober 2015
    Hoiiii lieve collega's , heel veel succes de komende tijd!! We zijn weer benieuwd naar alle bijzondere verhalen! Groetjes van de nachtdienst / slingeland ziekenhuis
  2. Marian B.:
    22 oktober 2015
    Goede reis verder. Toon pas je goed op de meisjes?
  3. Sindy:
    22 oktober 2015
    Leuk het begin van de reisblog is er en het is nu al leuk om te lezen. Een hele onderneming om alleen al daar aan te komen. Dat belooft nog wat. Heel veel succes!
  4. Adella:
    22 oktober 2015
    Heerlijk dat jullie goed zijn aangekomen. Spannend allemaal, nu gaat beginnen waar jullie je al zo lang op hebben voorbereid en naar uitgekeken hebben!
    Heel veel succes, zie uit naar jullie verhalen!
  5. Ans:
    22 oktober 2015
    Al een spannende reis achter de rug en het eerste verhaal begint al boeiend! Succes vandaag met de hobbelreis!! hopelijk komen jullie goed in Soddo aan.
  6. Amber:
    22 oktober 2015
    Super leuk om te lezen en nu al benieuwd naar jullie volgende verhaal. Heel veel succes en plezier de komende dagen!
  7. Annet:
    We gaan jullie volgen!
    Goede rit naar Soddo.
  8. Odette:
    22 oktober 2015
    Super leuk om jullie verhalen te mogen lezen.
    Heel veel succes en plezier samen!
  9. Monique Esman:
    22 oktober 2015
    Het eerste verhaal is al leuk om te lezen, dat met die koffer komt mij bekend voor, zo heb ik al eens door huls gelopen. Met dat verschil dat ik op vakantie ging en jullie fantastisch werk gaan doen!! Heel veel succes met alles!!!! Ik zie jullie volgende verhaal tegemoet! ( enne niet meteen mijn reactie verwijderen ;) ) ha, ha
  10. Dames Telefoon Centrale SZ:
    22 oktober 2015
    Wij dames van de Receptie van het Slingeland Ziekenhuis wensen jullie heel veel SUCCES !!
    We gaan jullie volgen
  11. Marianne:
    22 oktober 2015
    fijn dat jullie goed zijn aangekomen. Succes, en ik ga jullie verhalen volgen. groetjes veel plezier!
  12. Maayke:
    22 oktober 2015
    Hoi collega's leuk om jullie zo te volgen succes en ook plezier daar!
  13. Rianne:
    22 oktober 2015
    Leuk, nu al nieuws op jullie reisblog! Vaak schrijven hoor, kunnen wij lekker meegenieten. Heel veel succes daar!
  14. Ria Belterman:
    22 oktober 2015
    Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad tnt.
    Laatste stuk hobbelreis en jullie kunnen beginnen!!!
  15. Willem maas:
    22 oktober 2015
    En daar hebben we het voor gedaan. Succes daar. Wij uit Garanderen blijven jullie volgen.
  16. Helma van Wijngaarden:
    22 oktober 2015
    Lief T.T.T heel veel suc 6 in Ethiopië. En goede reis nu naar het doel: Soddo. Ik blijf jullie dagelijks volgen.
    Liefs Helma